Meeting Your 10-Years-Old Self: Evaluation on Life

A feew weeks ago, I saw this #komik10tahun on Instagram and it sort of went viral among comic artists. There were many inspiring stories of how they imagine themselves meeting their 10-years-old self.

These stories inspired me to do an activity with my students.
I shared with my students about how most people actually “plan their lives” when they’re 10 years old. Not in high school. Not in college. Your real dreams and ambitions are created when you’re 10 years old.

It’s a prime age where dreams and imaginations start to meet the real world.

Continue reading “Meeting Your 10-Years-Old Self: Evaluation on Life”

Advertisements

It’s My Life

It’s my life
It’s now or never
I ain’t gonna live forever
I just wanna live while I’m alive

It’s my life
My heart is like an open highway
Like Franklin said, “I did it my way”
I just wanna live while I’m alive

Bon Jovi – It’s My Life

Lagu ini masih terus terngiang-ngiang di kepala gue sampe saat ini, tetapi itu nggak bikin gue kesel (seperti mungkin umumnya lagu yang terngiang-ngiang di pikiran), justru bikin gue lebih semangat :)

Ya, baru dalam 4 hari kebelakang ini gue bener-bener mendalami lirik lagu ini, dan meresapi maknanya. Ini hidup gue. Hidup gue adanya sekarang; nanti, besok, lusa, siapa yang tahu? Only Allah knows. Gue punya pilihan untuk menentukan hidup gue. Mau seperti apa? Mau dibawa kemana?

Dan ternyata gue udah pernah menulis tentang pilihan loh di sini. (Baru nyadar, hahaha. Terus sekarang nulis apa dong yah.)

Oh, iya. Kalau gitu sekarang gue nulis tentang kesadaran deh. Bahasa kerennya (eh, Bahasa Inggrisnya ding) sih awareness.

Apa itu awareness? Awareness adalah kesadaran. (Lah, dibolak-balik doang.)

Continue reading “It’s My Life”